نوشته شده توسط : شهرآهن

کاشت میلگرد و آرماتور
آموزش کاشت میلگرد یا بولت در بتن

آموزش کاشت میلگرد یا بولت در بتن به علت ایجاد تغییرات گوناگون از جمله تغییر در نقشه معماری، تغییر کاربری سازه و یا گسترش آن، در بسیاری از عملیات و پروژهای عمرانی بیش از پیش مورد نیاز می باشد که در اجرای این امر باید به نکات مختلفی توجه نمود که به اختصار به آن اشاره خواهیم کرد.

مراحل کاشت میلگرد و آرماتور

کاشت میلگرد و آرماتور (بولت) در بتن شامل مراحل گوناگونی می باشد که به ترتیب عبارتند از:
1- سوراخ کاری بتن با استفاده از دستگاه گردبر یا کرگیری با عمق و قطر مورد نظر و لازم

2- تمیزکاری و پاکسازی سوراخ که می تواند با استفاده از دستگاه مکنده و دمنده صورت پذیرد

3- وارد کردن و تزریق چسب یا به صورت شره ای و یا به وسیله ی گان که بستگی به نوع بسته بندی این چسب ها دارد که در دو نوع بسته بندی تزریق به روش گان و چسب های کاشت بولت با بسته بندی به صورت حجمی و کیلوگرمی عرضه می شوند و این نوع چسب ها با ترکیبات شیمیایی و مشخصات مقاومتی مختلفی توسط شرکت های سازنده ارائه می شوند و معمولا پس از گذشت 48 ساعت آماده می گردند.

استاندارد کاشت میلگرد

4- پس از انجام عملیات کاشت میلگرد یا بولت باید برروی آن تست کنترل کیفی انجام گیرد و هنگامی که بولت در این آزمایش دچار بریدگی شود جواب آزمایش مثبت اعلام می گردد و اگر بولت از سوراخ کاشته شده خارج گردد و یا قلوه کن شود بیانگر وجود مشکلات اجرایی و یا محاسباتی در فرآیند کاشت میلگرد یا بولت خواهد بود.

برای دریافت نکات اجرایی و آموزشی درباره میلگرد به صفحه مقالات شهرآهن مراجعه نمایید. همچنین جهت آگاهی از قیمت روز میلگرد صفحه قیمت میلگرد را بازدید نمایید.


تهیه و تنظیم : مهندس محمد ابراری



:: برچسب‌ها: قیمت میلگرد , میلگرد , کاشت میلگرد و آرماتور ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 دی 1397 | نظرات ()