نوشته شده توسط : شهرآهن

تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۱۷

انجمن جهانی فولاد گزارش تولید و فولاد خام جهان در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که براساس این گزارش تولید فولاد خام جهان با ۵.۶ درصد رشد از یک میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۲۵۱ هزار تن به یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون و ۷۲۳ هزار تن رسید.

چین همچنان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است که تولید را با ۵.۷ درصد رشد از ۷۸۶ میلیون و ۸۸۰ هزار تن به ۸۳۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تن رساند.

همچنین در جدول ذیل مقایسه تولید فولاد چین با سایر کشورها آمده است که نشان از نقش مهم این کشور در صنعت فولاد جهان دارد.

بعد از چین ، ژاپن دومین فولادساز بزرگ جهان است که در سال گذشت به تولید ۱۰۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تن فولاد رسید. تولید فولاد این کشور ۰.۱ درصد رشد داشت.

هند سومین فولادساز بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۳۷۱ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۶.۲ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶ داشت.

آمریکا چهارمین فولادساز برتر دنیا با ۴ درصد رشد به تولید ۸۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تن رسید.

روسیه پنجمین فولادساز برتر دنیا با ۱.۳ درصد رشد به تولید ۷۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تن رسید و کره جنوبی با تولید ۷۱ میلیون و ۱۸۰ هزار تن فولاد خام به عنوان ششمین فولادساز بزرگ دنیا شناخته شد که رشد تولید آن نیز ۳.۸ درصد بود.

در نمودار ذیل سهم سایر کشورها را در تولید جهانی فولاد مشاهده می فرمایید.

همچنین در جدول ذیل تولید فولاد در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می شود تقریبا تمام کشورها رشد مثبت را تجربه کرده اند.

ایران نیز در سال ۲۰۱۷ تولید را با ۲۱.۴ درصد رشد از ۱۷ میلیوون و ۸۹۵ هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۲۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تن رساند که همین مسئله سبب ارتقا یک پله ای رتبه کشور از چهاردهمین در سال ۲۰۱۶ به سیزدهمین درسال ۲۰۱۷ بود.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

هوشمند سازی ساختمان

 

امروزه دیگر خانه تنها سرپناهی برای در امان ماندن از گرما و سرما نیست. دیگر مفهوم آن از ابزاری برای حفظ امنیت در مقابل خطرات محیطی و اجتماعی و طبیعی فراتر رفته است .

تعریفی که دنیای امروز بر گرفته از خواستگاه های انسان مدرن از محل زندگی و یا کار و حتی صنعت دارد فاصله زیادی از آن تعریف ابتدایی کلاسیک گرفته است . بالاتر رفتن تدریجی سطح توقع از ساخت ساختمان این علم را به سمت و سوی دیگری برده است.

(Building Management System(BMS) مدیریت هوشمندسازی ساختمان در پاسخ به این نیاز بوجود آمده است .

دلیل دیگری که ضرورت توسعه این علم را دوچندان می کند کمک به بهینه سازی مصرف انرژی و زمان در ساختمان است که شاید حتی قابل توجیه تر از دلایلی که پیشتر عنوان شد می باشد. با بالاتر رفتن روز افزون هزینه های انرژی و کم شدن آنها ، انسان بطور ناگزیر چاره ای جز استفاده بهینه از منابع انرژی و رفتن به سمت انرژی های جایگزین پیش پای خود نمی بیند که تمام آنها با هوشمند سازی ساختمان میتواند تحقق یابد.

با توجه به این مباحث محققان اعتقاد دارند که در آینده نه چندان دور ساختمان های هوشمند از یک کالای لوکس به یک موضوع عمومی در ساخت و ساز و نیاز بشر تبدیل خواهند شد.

سامانه جدید مبتنی بر مدیریت مصرف انرژی از حدود سال 1980 میلادی در دنیا به یکی از مهمترین مبانی طراحی و اجرای ساختمان نسل جدید تبدیل شد ولی در سالهای اخیر با شتاب بسیار بیشتر و در ابعاد بزرگتری شروع به بازکردن جای خود در صنعت ساختمان کرده است.

این تکنولوژی شامل مجموعه ای از نرم افزارها و سخت افزارهایی است که توانايي کنترل مصرف و کارکرد بخش های مختلف و متنوعی در ساختمان را به اشکال مختلف اعم از سوییچ سنسوری و یا حتی از طریق تلفن همراه دارند و مدیریت آن را به دست کاربر یا برنامه ریزی که او برای شرایط مختلف کرده است می سپارد.

هدف و وظیفه این مجموعه تحلیل مستمر بخش های مختلف ساختمان و اعمال دستورهای مناسب به صورتی که بهینه ترین حالت در هر لحظه اتخاذ شود است و همچنین این سیستم با هدف کاهش هزینه های پنهان ساختمان و تخصیص منابع انرژی صرفا به فضاهای بهینه مد نظر قدم برمیدارد.

شاید در نگاه اول تنها بحث برق و آب به عنوان هزینه های قابل بهینه شدن یک ساختمان به نظر بیاید ولی با نگاه دقیق تر و با اتکا به پیشرفت تکنولوژی ، پایانی برای ساختن یک سازه هوشمند بهینه وجود ندارد بطوری که امروز موتورخانه های هوشمند ، سیستم های امنیتی هوشمند، کنترل تردد، سیستم های اعلام و اطفا حریق ، سیستم کنترل آسانسور هوشمند ، سیستم های صوتی و تصویری هوشمند، سیستم کنترل پرده، سیستم های روشنایی هوشمند ، سیستم های گرمایش - سرمایش هوشمند، آبیاری هوشمند و نهایتا سناریوهای هوشمند قابل اجرا می باشد که یک زندگی مدرن جذاب را برای ما متصور است . زندگی که لایق انسان مترقی امروز است.

حال به اختصار و برای ساختن تصویر کامل تری از این سیستم ها در مورد چند سیستم کاربردی تر چند خطی می نویسیم :

*سیستم های امنیت هوشمند :

این سیستم ها با افزایش جرم و جنایت ضروری بنظر می رسند و یکی از پرمصرف ترین و همه گیر ترین سیستم های هوشمند سازی هستند که میتوانند تضمین مال و جان ساکنین را تامین کنند. درب های ضد سرقت ، قفل های برقی، دوربین های مدار بسته ، سیستم های اعلام سرقت و ... از انواع امکانات این سیستم است که با تلفیق آن با اپلیکیشن های موبایل می توان از هر نقطه از جهان ، خانه را زیر نظر داشت. حتی می توان از حضور شخص بیگانه در نقطه های مختلف ساختمان اطلاع پیدا کرد. سیستم امنیتی هوشمند قابل برنامه ریزی است و حتی تله گذاری بسته به خواست کارفرما و نوع کاربرد را فراهم می سازد.

*سیستم اعلام و اطفای حریق هوشمند :

در آتش سوزی ها اولین مشکلی که با آن روبرو هستیم تشخیص موقعیت حریق است که در سیستم های معمولی تنها آژیر قابل درک است ، این مشکل با سیستم های اعلام حریق هوشمند آدرس یاب که موقعیت دقیق محل حریق را اعلام میکند حل شده است . در این مدل به علت حذف پنل مرکزی سیستم اعلام حریق متمرکز هزینه های نصب و راه اندازی مشابه حالت قبلی می باشد. عکس العمل سیستم های هوشمند جدید بسته به خواسته کارفرما بازده بسیار وسیعی دارد که از آژیر خطر، ارسال اس ام اس ، قطع گازورودی، باز کردن سیستم اطفای حریق، مشخص کردن محل آتش سوزی بر روی دوربین های مدار بسته و قطع برق اصلی و روشن شدن برق های محل های اضطراری است.

*سیستم کنترل پرده هوشمند :

یکی از سیستم هایی که علاوه بر مباحث بهینه سازی نور و کنترل دما ، در سناریو های مختلف بسیار کاربردی است سیستم کنترل اتوماتیک پرده ها می باشد. در بسیاری از حالات در جرگه موارد تزیینی و زیبایی شناختی نیز قرار میگیرد. بطور مثال با توجه به زمان تابش طلوع خورشید پرده ها کنار رفته و چـــراغ های خواب خاموش می شوند . سیستم های پرده حالات بیشماری از سناریو را می تواند ایجاد کند که همه آنها قابل برنامه ریزی از طرق مختلف از جمله موبایل و ریموت کنترل است.

 

*سیستم کنترل آّبیاری هوشمند:

یکی از دلخوشی هایی بسیاری از افراد نگهداری از باغچه و گیاهان خانگی است و دغدغه آبرسانی به آنها در سفرها و مواقعی که در منزل نیستید همیشه وجود دارد. سیستم های آبیاری هوشمند این امکان را ایجاد کرده که از طریق تلفن همراه خود از راه دور این کار را به بهترین شکل انجام دهید. این سیستم ها حتی قابل برنامه ریزی می باشند که درصورت فراموش کردن اتوماتیک آبیاری به بهینه ترین حالت و در هر ابعادی انجام شود. پر و خالی کردن استخر و تغییر دمای آن نیز از جمله مواردی است که در این گروه قرار می گیرد .

*کنترل هوشمند سيستم های صوتی وتصویری:

ایجاد شبکه در بین تمامی سیستم های صوتی - تصویری خانه و ویلای شما بدون نیاز به سیم کشی و امکان انتقال صدا از اتاقی به اتقاقی دیگر و از طبقه ای به طبقه دیگر و بیشمار سناریو جذاب با ترکیب این امکانات است که با اضافه شدن آنها به نورپردازی و سایر سیستم های هوشمند محل زندگی شمارا به جایی تبدیل میکند که ترک آن بسیار دشوار خواهد بود .

*سیستم سرمایش - گرمایش هوشمند:

بهینه ترین سیستم هوشمند قابل پیاده سازی در ساختمان مدیریت صحیح و هوشمند سرمایش و گرمایش آن است که با توجه به هزینه مصرف بالای انرژی آن و بازگشت سرمایه در کوتاه ترین زمان بسیار مورد علاقه سازندگان می باشد. سیستم های کنترل هوشمند ساختمان امکان اینکه علاوه بر برنامه ریزی های متنوع با توجه به فصل را می دهد می تواند به هشدار هایی برای انواع اتفاقات خارج از برنامه ریزی قبلی مجهز شود. ویژگی منحصربفردی که سیستم کنترل هوشمند دما به ساختمان شما می افزاید ، امکان کنترل دمای ساختمان از راه دور می باشد. شما می توانيد مدتی قبل از ورود به ساختمان ، سيستم را فعال نماييد تا در هنگام ورود ، دمای محيط مطابق باخواست و سليقه شما باشد . اين امرنه تنها هزينه های نگهداری سيستمهای سرمايشی و گرمايشی شما را کم و به طول عمرآنها كمك می نمايد ، بلكه شما را در مصرف بهينه انرژي وكاهش هزينه ، ياری خواهد نمود.

*سیستم روشنایی هوشمند:

ایران از پر مصرف ترین کشورهای جهان از نظر میزان مصرف انرژی برق برای روشنایی است. مهمترین روش کاهش این میزان اتلاف انرژی مدیریت و تجهیز این قسمت از ساختمان است که علاوه بر کاهش هزینه ها به بهبود میزان نور محیط نیز کمک های شایانی میکند. ازدیگرمزایای استفاده ازهوشمند سازی سیستم روشنایی ، یاری گرفتن ازانواع روشهای کنترلی ونظارتی از راه دور، و قابلیت تغییرنور محیط ، تغییر رنگ نورآن و تلفیق با سیستم صوتی وهماهنگی با دکوراسیون داخلی می باشد.

*موتورخانه هوشمند:

در سیستم های کنترل موتورخانه های سنتی ، تمام تجهیزات بصورت دستی کنترل می شوند و میزان درجه حرارت آبگرم چرخشی و آبگرم مصرفی در این موتورخانه ها بصورت دستی تنظیم می شود. در موتورخانه های سنتی معمولاً درطول یک فصل تنظیمات دما و … برروی یک عدد ثابت قرار می گیرد . این نوع کارکرد یک ایراد مهم برای موتورخانه های سنتی محسوب میشود بهینه سازی و جلوگیری ازمصرف بیهوده سوخت ،کاهش هزینه های سرویس و نگهداری تاسیسات مکانیکی ، کنترل پمپ های شوفاژ و آبگرم مصرفی و مشعل موتورخانه ، برنامه ریزی زمانی مناسب وتعریف سالیانه ساعت کار و تعطیلات ، تفکیک قبض های مشترک آب ، گاز و برق و چندین و چند دلیل دیگر دلایلی است که میتواند کاربردی بودن این سیستم را مشخص کند.

*سناریو در ساختمان هوشمند:

از مهمترین امکاناتی که هوشمند سازی به ساختمان می افزاید ، امکان استفاده از سناریو های متفاوت با ویژگی های جذاب و منحصر بفرد است. با استفاده ازسناریوها ، کاربر می تواند مجموعه ای از اعمال متفاوت را تنها با فشردن یک کلید (حتی از راه دور و توسط تلفن همراه) اجرا نماید. سناریوی بیدارباش ، سناریوی خروج از خانه ، سناریوی بازگشت فرزندان به خانه ، سناریوی سینمای خانگی ، سناریوی شام ، سناریوی سفر، سناریوی میهمان ، همگی سناریو هایی هستند که قابل برنامه ریزی در تمامی حالت های نور و صدا و دما و ... می باشند.

شاید تا چند سال پیش تمام این امکانات و ایجاد خانه ای با این تکنولوژی و به این هوشمندی تنها در فیلم های علمی تخیلی قابل تصور بود . اما امروز در نزدیکی تمامی ما خانه هایی هستند که مانند یک مادر مارا در آسوده ترین حال خوبمان در هر لحظه همراهی می کنند.



:: برچسب‌ها: هوشمند سازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

فرآیند آبکاری چیست؟

به طور کلی فرآیندی است که در طی آن لایه ای از فلزات یا غیر فلزات بر روی فلزات یا غیر فلزات دیگر قرار می گیرد و هدف از آن جلوگیری از فرآیندهای شیمیایی مانند اکسیداسیون، خوردگی و . . . و یا آسیب های مکانیکی مانند سایش و یا افزایش مقاومت سطحی و . . . می باشد.

 فرآیند آبکاری در صنایع مختلفی از جمله صنایع مخابرات، تولید قطعات الکترونیکی، خودرو سازی، ساخت درب و پنجره و . . . مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

- یکی از سوالات متداول در این زمینه چرایی استفاده نکردن از آلیاژهای متناسب به جای فرآیند آبکاری در صنایع مختلف می باشد؛ در جواب این سوال به یک مثال ساده اشاره خواهیم کرد:

 

تصور کنید به جای قوطی های کنسرو قلع اندود شده از جنس آهن، از قلع خالص استفاده کنیم؛ در این صورت باید بابت هر کیلوگرم قلع مبلغ بسیار بالایی هزینه می کردیم و این در حالی است که آهن استفاده شده در این قوطی قیمت بسیار کمتری نسبت به قلع خالص دارد. از طرف دیگر باید توجه داشته باشیم که درصد فرآوانی آهن در کره ی زمین حدود 32 درصد می باشد واین در حالی است که در صد فرآوانی قلع و حدود 90 عنصر کمیاب دیگر بر روی زمین مجموعا 1.2 درصد است. با بررسی این موضوع به این نتیجه خواهیم رسید که با استفاده از فرآیند آبکاری با پرداخت هزینه ای کمتر هم از خواص عنصر مورد نظر استفاده نموده ایم و هم با توجه به درصد فرآوانی پایین فلزات کمیاب از آنها به بهترین نحوه ی ممکن استفاده نموده ایم.

  

دلایل استفاده از آبکاری:

 1- جلوگیری از خوردگی شیمیایی :

 فرآیند آبکاری برای جلوگیری از خوردگی شیمیایی به دو صورت انجام می گیرد؛

 الف- استفاده از فلزی که مقاومت بالایی در مقابل خوردگی دارد به عنوان پوشش فلز مادر.

 ب- استفاده از فلزی که خاصیت خوردگی بیشتری نسبت به فلز مادر دارد تا در صورت مواجهه با محیط خوردگی فلز روکش داده شده به جای فلز مادر دچار خوردگی شود. از آبکاری فلزات با نقره می توان به عنوان مثالی برای نوع اول و از ورق های گالوانیزه که با استفاده از آبکاری به وسیله ی روکش روی تهیه می گردند به عنوان مثالی برای نوع دوم نام برد.

  

2- افزایش مقاومت حرارتی :

 همانطور که اشاره شد در فرآیند آبکاری صرفا از فلزات استفاده نمی شود و می توان از غیر فلزات نیز در این فرآیند استفاده نمود، به عنوان مثال در محیط هایی که در درجه حرارت بالایی کار می کنند استفاده از فلزات برای ساخت ابزار آلات مربوطه منطقی نخواهد بود و باید از غیر فلزاتی که مقاومت بالایی در مقابل حرارت دارند استفاده نمود، در این راستا آبکاری سرامیک بر روی فلزات امروزه کاربرد بسیار بالایی در این زمینه دارد.

 

3- افزایش مقاومت سطحی:

 در صنایعی که از فلزات با مقاومت سطحی کم استفاده می گردد، برای افزایش مقاومت سطحی چه از جهت ضربه و چه از جهت مقاومت می توان از فلزاتی با مقاومت سطحی بالا به عنوان روکش استفاده نمود. عنصر کروم نمونه ای از این روکش ها می باشد.

 

 4- افزایش رسانایی در صنایع الکترونیکی:

 از جمله کاربردهای دیگر فرایند آبکاری می توان به استفاده آن در صنایع الکترونیکی در جهت بهبود پردازش سیستم های الکترونیکی و کاهش مقاومت های حرارتی در قطعات نام برد. برای این امر از موادی با مقاومت کمتر و رسانایی بالاتر استفاده می گردد که عناصری مانند طلا، نقره و پلاتین در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 5- افزایش زیبایی ظاهری:

 به علت گران قیمت و نرم بودن فلزاتی مانند طلا نمی توان از آن برای ساخت قطعاتی که نیاز به مقاومت یا نقش سازه ای دارند استفاده نمود، به این منظور برای افزایش زیبایی ظاهری در بسیاری از صنایع که نیازمند جلب رضایت دیداری مصرف کننده می باشد از این نوع آبکاری استفاده می گردد.



:: برچسب‌ها: فرآیند آبکاری چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

ناودانی ساختمانی

ناودانی ساختمانی پروفیلی است با مقطع فولادی که ازنورد بیلت هایی از جنس فولاد کربنی ساخته شده و شکل سطح مقطع آن از یک جان افقی و و دو بال عمودی به شکل حرف U انگلیسی تشکیل شده که در زوایه های داخلی مقطع انحنای گردی دارد. این پروفیل در گروه پروفیل های باز قرار می گیرد.از این پروفیل در مصارف صنعتی و ساختمانی بسیار استفاده می شود. ناودانی های ساخته شده 3حالت دارند: پرسی ، که به وسیله پرس شکل مورد نظر را به آن می دهند. فابریک ، از همان ابتدای فرآیند تولید ، از خط تولید خارج می گردد و به ناودانی های نورد گرم و نورد سرد تقسیم می شوند.

 

انواع ناودانی

ناودانی در ۲نوع مشبک و ساده تولید می شود که در ادامه با هر دو نوع اشنا می شویم.

ناودانی ساده: ناودانی صنعتی و ساختمانی که از ورق گرم ساخته می شود و ممکن است براساس نیاز به صورت گرم یا سرد گالوانیزه گردد.این ناودانی در سایزهای ۸،۱۰،۱۲،۱۴،۱۶ ساخته می شود. ارتفاع ناودانی از۳۰ میلی متر شروع می شود و تا۴۰۰ میلی متر ادامه دارد و متغییر است و اکثراً برای ساخت پل های باربر و موارد دیگر بکار برده می شود.

ناودانی مشبک: این ناودانی از ورق گرم گالوانیزه شده به صورت سرد یا گرم ساخته می شود ودر مصارف متفاوتی کاربرد دارند این نوع ناودانی درمصارفی همچون تولید قفسه های فولادی مستحکم ، ساختمان های سبک فولادی ، نصب سنگ بصورت خشک و... استفاده می شود.

 

 

 

کاربرد ناودانی

شکل ظاهری ناودانی ها موجب شده که برای پروژه های ساختمانی ساختار برتر محسوب شوند، و این محصول برای قاب و پایه های بکار برده شده در ماشین آلات ، اسکلت کامیون ، چارچوب ، ترمیم بناهای معماری ، تشکیلات دریایی ، ساختمان ، تجهیزات ساخت و ساز و غیره بسیار مناسب می باشد.

 

استانداردهای ناودانی

براساس کاربرد ناودانی به انواع ” C ” و ” U ” تقسیم بندی می شوند.به همین دلیل دو استاندارد ابعادی UPE و UPN وجود دارد. UPE برای ناودانی C با بالهای موازی بکار برده می شود وUPN برای ناودانیU با بالهای مخروطی بکار برده می شود. بعضی استاندارد ناودانی ها در کشورهای متفاوت به شرح زیر است:

UNP و UPE ناودانی اروپایی DIN-1026

استاندارد فرانسه NF A 45-255

استاندارد ناودانی مقاوم به خوردگی DIN EN ISO 12944-3

 

 

 

ناودانی(UNP) و کاربردهای آن

ناودانیUNP یا همان ناودانی اروپایی یکی از پروفیل های ناودانی در کشور است که در مقایسه با سایر ناودانی های موجود در بازار وزن سنگین تری دارد.به طور معمول از ناودانیUNP بیشتر در پروژه های بزرگ یا پروژه های صنعتی که به این نوع از ناودانیUNP یا ناودانی اروپایی نیاز دارند استفاده می شود ، به این خاطر که ناودانیUNP یا ناودانی اروپایی ازضخامت بیشتری برخوردار است بنابراین وزن بیشتری نیز دارد.

بازرگانی آهن مرکزی درفراهم نمودن ناودانیUNP یا ناودانی اروپایی یکی از بهترین متخصصین می باشد. ناودانی سنگینUNP براساس استاندارد اروپا_DIN1026 از سایز 40 الی 400 به صورت انبوه از کارخانه های کشور ترکیه به کشور وارد می گردد. بازرگانی آهن مرکزی در این اواخرهمین ناودانیUNP یا ناودانی اروپایی را از کشور چین نیز وارد می کند که براساس همین استاندارد است و در مقایسه با دیگر ناودانیUNP یا ناودانی اروپایی با نرخ مناسب تری ارائه می شود.

 

ناودانی (UNP) دارای کاربردهایی است که عبارتند از:

 

1 - به صورت تکی و یا جفت در باد بندها

 

2 - به شکل تکی و دوبل در تیر ها

 

3- به شکل جفت و به صورت قوطی در ستون ها

 

4 - به شکل جفت در ساخت خرپا 

 

ناودانیها در مقاطع گوناگونی تولید می شوند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

UNP 30×۱۵ , UNP 30 , UNP 40×۲۰, UNP 40 , UNP 50×۲۵ , UNP 50 , UNP 60

UNP 65 , UNP 80 , UNP 100 , UNP 120 , UNP 140 , UNP 160 , UNP 180

UNP 200 , UNP 220 , UNP 240 , UNP 260 , UNP 280 , UNP 300 , UNP 320

UNP 350 , UNP 380 , UNP 400

 



:: برچسب‌ها: ناودانی ساختمانی , استانداردهای ناودانی , کاربرد ناودانی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

تفاوت شمش ، بیلت ، بلوم و اسلب

تفاوت شمش ، بیلت ، بلوم و اسلب  این 4 محصول، کالاهای فولادی نیمه ساخته ( فرآورده‌های میانی نورد فولاد ) محسوب می‌شوند که برای تبدیل شدن به محصول نهایی بایستی یک یا چند مرحله‌ی دیگر فرآوری شوند. تفاوت این محصولات در ابعاد و شکل سطح مقطع آنهاست.  1- شمش (Ingot) : طول این محصول کمتر از 2 متر است و ابعاد آن برای حمل و نقل فولاد و انبار کردن آن بهینه شده است. شکل سطح مقطع عرضی آن ذوزنقه شکل است.  2- بیلت یا شمشال (Billet) : بیلت بر خلاف شمش طویل است و سطح مقطع آن دایره یا مربعی با عرضی کمتر از 15سانتیمتر (یا سطح مقطع کوچک‌تر از ۲۳۰ سانتیمتر مربع ) می باشد. بیلت از طریق ریخته‌گری مستقیم، اکستروژن (بیرون رانی) و یا از طریق نورد شمش بدست می‌آید. از بیلت بیشتر برای تولید میلگرد و سیم استفاده می‌شود.

 3- بلوم یا شمشه (Bloom) : اگر عرض بیلت ( شمشال ) بیش از 15سانتیمتر (یا سطح مقطع بیش از 230سانتیمتر مربع ) باشد آن را بلوم می‌نامند و به همین دلیل معمولاً این دو کالا را در یک دسته (بلوم و بیلت) جای می‌دهند. از بلوم برای ساخت ریل، تیر آهن، قوطی، ناودانی، سپری و ... استفاده می‌شود.  4- سلب یا اسلب یا تختال (Slab) : سطح مقطع اسلب بر خلاف بلوم و بیلت مربعی نیست بلکه مستطیلی است (معمولاً به ضخامت ۲۳۰ میلیمتر و عرض ۱٫۲۵ متر و طول ۱۲ ) . از اسلب برای ساخت ورقهای فولادی، صفحه و ... استفاده می‌شود.  نکته : امروزه فن ‌آوری‌های مورد استفاده در تولید محصولات فولادی در مراحل بعد از به دست آوردن فولاد مذاب یعنی ریخته‌گری و نورد، کم و بیش یکسان است. اما برای به دست آوردن فولاد مذاب یا خام، از فن‌آوری‌های مختلفی از جمله روش های کوره بلند (BF)، کوره قوس الکتریکی (EAF) و کوره القایی (IMF) می‌توان استفاده کرد .با وجود آنکه بیش‌تر تولید فولاد خام در جهان به وسیله روش کوره بلند تولید می‌شود، اما به دلایل متعددی استفاده از روش کوره‌های الکتریکی مخصوصاً در ایران، توجیه‌ پذیرتر میباشد. روش کوره بلند (BF) : که شیوه سنتی تولید است، از احیاء غیرمستقیم آهن استفاده می شود. بدین صورت که ابتدا سنگ‌ آهن پس از فرآوری و آگلومره شدن (فرایند پیش پخت و کلوخه سازی سنگ آهن قبل از شارژ به کوره بلند در کارخانه‌های فولادسازی) به همراه آهک و کک وارد کوره بلند شده و آهن خام یا چدن مذاب (Pig Iron) به دست می‌آید. در مرحله بعد، آهن خام در یک کانورتر به فولاد مذاب تبدیل شده و پس از حذف کربن و ناخالصی‌های دیگر آن به کمک اکسیژن، فولاد خام (Crude Steel) تولید می‌گردد. فولاد مذاب پس از تخلیه سرباره، توسط پاتیلهای حمل مذاب به واحد ریخته گری مداوم ارسال میگردد. در واحد ريخته گري مداوم، مذاب به داخل قالب ریخته شده و در طول مسیر غلطکی با پاشش آب خنک و به شمش منجمد تبدیل میگردد. در نهایت شمش فولادی تولید شده به طول های مورد نظر برش داده میشوند. روش کوره قوس الکتریکی (EAF) : در این روش ابتدا آهن قراضه با استفاده از سبدهای مخصوص، داخل کوره قوس الکتریکی ریخته شده و سپس هم زمان با ذوب قراضه ها، ترکیبی از آهن اسفنجی و مواد سرباره ساز مانند آهک، کک، بنتونیت و دیگر مواد افزودنی از قسمت بالای کوره به ذوب افزوده می شود و پس از نمونه گیری، دمش اکسیژن و همگن سازی و همچنین آنالیزهای مختلف به فولاد مذاب تبدیل میگردد. مخلوط مذاب پس از تخلیه سرباره، توسط پاتیل های حمل مذاب به واحد ریخته گری مداوم ارسال می گردد. در واحد ريخته گري مداوم، مذاب توسط نازل داخل ظروفی به نام تانديش و سپس داخل قالب مسی آب گرد ریخته شده و در طول مسیر غلطکی با پاشش آب خنک و به شمش منجمد تبدیل می گردد. در نهایت تختال های تولید شده به طولهای مورد نظر برش داده میوند. آهن اسفنجی (Sponge Iron) یا DRI، که در تولید شمش فولادی مورد استفاده قرار می گیرد از طریق احیاء مستقیم گندله تولید میشود.

 



:: برچسب‌ها: تفاوت شمش ، بیلت ، بلوم و اسلب , شمش , بیلت , اسلب , بلوم ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

قیمت تیرآهن بال پهن (HEB)

تیرآهن بال پهن HEB یا هاش H، یکی زیر شاخه های تیرآهن میباشد.

تیرآهن بال پهن ، نوعی از تیرآهن میباشد که بال تیرآهن و جان( ارتفاع پشت تا پشت تیرآهن ) تیرآهن باهم برابر بوده باشد.

البته تیرآهن بال پهن HEB یا هاش H از نوع سنگین هاش H بوده، یعنی این تیرآهن بال پهن دارای ضخامت بیشتری نسبت به تیرآهن بال پهن HEA میباشد.

بازرگانی آهن مرکزی واردات تخصصی تیرآهن بال پهن HEB یا هاش H را در راس فعالیت های خود دارد. تیرآهن بال پهن HEB یا هاش H از سایز 100 الی 1000 موجود میباشد که سایزهای 160 ،180، 200 در کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز به روی خط تولید میرود.

با توجه به مصرف کم سایزهای 700 الی 1000 تیرآهن بال پهن سنگین هاش میتوان با سفارش گزاشتن این سایز ازتیرآهن بال پهن HEB یا هاش H آنها را در کوتاهترین زمان و با مناسبترین قیمت تیرآهن بال پهنتحویل داد.

 

بررسی تاریخچه ابداع و تولید تیرآهن هاش در صنعت فولاد

تیرآهن بال پهن IPB یا H شکل یا هاش برای اولین بار در شرکت بثهلم تولید گردید و از مهمترین دستاوردهای این واحد تولیدی به شمار می رفت. چرا که با تولید آن تحول عظیمی در صنعت فولاد ایجاد گردید و به سرعت توانست از بخش های دیگر این صنعت فاصله بگیرد. در حالی که این کارخانه تولیدی تیرآهن به دنبال ایجاد ابتکار و تحول در صنعت فولاد در اوایل قرن بیستم بود با ابتکار و تولید هاش بال پهن توانست به این هدف خود دست یابد. تیر I شکل قبل از تیر بال پهن ابداع و تولید شده بود، اما تیر هاش بال پهن به عنوان یک اختراع بسیار مهم محسوب می گردید که حتی در لوگوی این کمپانی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

 

در ابتدا تیرهای معمولی به طور عمده در قالب شاخه های بلند تولید می شدند و به دلیلی خاصیت ضد حریق بودنشان نسبت به چوب محبوبیت بالایی داشتند؛ اما به دلیل آنکه ابعاد آن ها بسیار طویل بود بارها با شکست روبرو شدند. در نهایت در سال ۱۸۵۶ در زمانی که اولین تیر مرغوب در ترنتون برای ساختمان فدرال تولید گردید دیگر از شکست های قبلی خبری نبود و این نقطه عطفی در تولید و نورد تیرآهن به شمار می آمد.

 

تیرآهن IPE یا همان تیر I شکل مدتها به عنوان مصالح پایه در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما بعد از آن هاش بال پهن در صنایع بثهلم با ورود موفقیت آمیز خود به بازار در اوایل قرن بیستم توانست جایگاه بسیار مهمی را در میان سایر موارد مشابه پیدا کند و برای ساخت پل ها و آسمان خراش ها به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفت.

 

خط تولید هاش در این کمپانی بسیار بزرگ بود به طوری که قادر بود تا تیرآهن های بال پهن تا عمق ۳۶ اینچ یا ۴۴/۹۱ سانتی متر تولید نماید. به دلیل تقاضای بالا و محبوبیت هاش در سراسر ایالت متحده ی آمریکا قیمت تیرآهن هاش بال پهن تولید شده این کمپانی بالا رفت. همچنین تیر بال پهن هاش در طول جنگ جهانی اول به عنوان مواد مورد نیاز در جنگ کاربرد بسیار فراوانی داشت.



:: برچسب‌ها: قیمت تیرآهن بال پهن (HEB) , تیرآهن بال پهن , قیمت تیرآهن بال پهن , HEB ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن
دکل دوربین , دکل دوربین مداربسته
دکل دوربین
دکل دوربین تجهیزاتی هستند که معمولا برای افزایش برد دید دوربین، کاهش دسترسی آنها و یا ایجاد زاویه دید مناسب از آنها استفاده می شود.

جنس دکل دوربین

جنس دکل دوربین با توجه به کاربری و محدودیت های قیمت آن میتواند متفاوت باشد. دکل دوربین معمولا از جنس آهن با روکش گالوانیزه یا بدون روکش هستند. اما در شرایط خاص دکل دوربین می تواند از جنس آلومینیم یا آلیاژهای آن نیز باشد.

از آنجایی که استفاده از آهن گالوانیزه ساخت دکل را پر هزینه می کند در صورتی که دکل دوربین در محیط غیر مرطوب مورد استفاده قرار گیرد می توان دکل را از جنس آهن سیاه نیز ساخت.
توجه داشته باشید که دکل دوربین بدون روکش، حتما باید پس از سخت و پیش از نصب با روکش ضد زنگ و سپس رنگ پوشانده شود. استفاده از دکل های غیر گالوانیزه برای ارتفاع بیش از 4 متر توصیه نمی شود.
دوربین مداربسته اسپید دام چیست (Dome)
دوربین مداربسته دام یا سقفی نوع رایجی از انواع دوربین های مداربسته امنیتی است در محیط های داخلی وخارجی قابل استفاده می باشند. دوربین مداربسته (Dome) با نام های دوربین مداربسته حبابی و سقفی نیز شناخته می شود.این نوع دوربین مداربسته گنبدی شکل است و قابلیت نصب بر روی سقف اتاق و یا هر مکان دیگری را دارد و در در دومدل دید در شب (IR) و معمولی(بدون IR) ساخته می شود.

فروش دکل دوربین
دکل دوربین اسپیددام جهت سیستم های امنیتی و نظارتی استفاده می شود.

دکل ها در سیستم دوربین های حفاظتی بسیار مشهور می باشند و دکل دوربین اسپیدام برای نصب دوربین های اسپیدام در ارتفاع مناسب و دریافت بهترین تصویر و آسیب ندیدن دوربین ضروری می باشند.
ارتفاع کلی دکل دوربین اسپیدام شامل آن طولی که در خاک نصب شده نیز می باشد.


ارتفاع دوربین
اندازه گیری سایز دکل دوربین و یا تعیین بلندی برای نصب دوربین بر روی دکل مسائلی قابل بررسی اند. بسیاری از دوربین ها بدون در نظر گرفتن ایجاد تصویری مناسب، بر روی دکل دوربین نصب می شوند. لنزی که انتخاب می شود و اف او وی (میدان دید) موارد مهمی هستند که در نصب دکل دوربین باید به آن ها توجه داشت.

مهم ترین مسأله ای که وجود دارد این است که کیفیت تصویر باعث می شود نصب دوربین در ارتفاعی باشد که کیفیت تصویر در آن ارتفاع حفظ شود. دوربین باید در فاصله 15 فوت و یا بلند تر نصب شود. طولی که دوربین در آن نصب می شود باید به اندازه ای باشد که نتوان آن را دستکاری کرد.

چگونگی برقرار کردن ارتباط دوربین به شبکه توسط برق و داده ها یکی دیگر از موانع بزرگ طراحی است. در اغلب موارد کیفیت برق وارد شده به دکل دوربین مناسب نیست یا فیلتر نشده است و یا سطح ولتاژ بالاست.

دکل دوربین مداربسته
دکل های دوربین مداربسته تجهیزاتی هستند که معمولا برای افزایش برد دید دوربین، کاهش دسترسی آنها و یا ایجاد زاویه دید مناسب از آنها استفاده می شود. در این مطلب به بررسی انواع متفاوت دکل دوربین مداربسته می پردازیم. 


:: برچسب‌ها: دکل دوربین , دکل دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

پایه پارکی - پایه چراغ پارکی
روشنایی پارک ها و تفرجگاه ها(پایه های روشنایی، پایه چراغ ) امری ضروری و مهم است.

امروزه زیبا سازی و تزئین محیط های شهری با استفاده از پایه چراغ بدلیل ایجاد نشاط و شادی و روشنایی جهت سهولت در رفت و آمد شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین در طراحی و ساخت تجهیزات شهری تلاش می گردد این تجهیزات علاوه بر رفع نیاز های شهری به زیباسازی شهری نیز کمک کنند.شرکت مهندسی احداث گستر نیروی پارس در راستای تحقق این امر اقدام به طراحی، تولید و نصب سیستم پایه‌های روشنائی پارکی ( پایه چراغ ، روشنایی پارکی ) در اشکال مختلف، طرح های معمولی و فانتزی با ارتفاع های متفاوت کرده است.

پایه چراغ پارکی را می توانید با بهترین امکانانت از ما تهیه کنید. ما تولید کننده انواع پایه پارکی هستیم.

پایه پارکی

 

قیمت پایه چراغ پارکی

 

چراغ پارکی

چراغ پارکی یکی از ضروری ترین تجهیزات مبلمان شهری در زمینه تجهیزات روشنایی شهری است که از دیر باز در کانون توجه مدیران شهری قرار دارد .این محصول علاوه بر جلوه زیبایی که ایجاد می کند ، در تامین امنیت پارکها و اماکن عمومی در فضای باز نقش موثری دارد که این مورد برای خانواده هایی که در شب به پارکها برای استفاده از طبیعت می روند امری اجتناب ناپذیر است . در ضمن سایر ادوات به کار رفته در پارکها و فضاسازی های انجام شده در این گونه محیطها هم در زیر نور چراغ پارکی جلوه و کاربرد خواهد داشت .

حالت نورافشانی و پخش نور مناسب این محصول علاوه بر روشنایی پارکها ، پیاده رو های دو طرفه ، جاده ها و راه ها باعث تزئین و افزایش زیبایی محیط نیز خواهد شد .
طراحی چراغ پارکی :

تنوع زیاد در طراحی و ساخت چراغ پارکی سبب استقبال اقوام و سلایق مختلف از این محصول شده و دامنه انتخاب متقاضیان عزیز در این زمینه گسترده است . از نظر مقاومت و دوام ، چراغ های پارکی دارای درجه حفاظت IP65 بوده که در مقابل نفوذ آب ، گرد و خاک و حشرات مقاوم می باشد .

استفاده چراغ پارکی فقط محدود به پارکها نیست و از این محصول در هر فضای بازی نظیر باغها ، ویلاها ، بوستانها ، اماکن دولتی و سازمانی ، اماکن صنعتی می توان بهره برد .

 
تولید چراغ پارکی در تام تال :
انواع چراغ پارکی
انواع چراغ پارکی :

پایه پارکی
از نظر متریال تولید شده در سه جنس مختلف تولید می شود :

    چراغ پارکی فلزی         2. چراغ پارکی آلومینیوم        3. چراغ پارکی ریختگی چدن

که قیمت و زمان تولید هر یک از آنها متفاوت می باشد .

چراغ پارکی از نظر ارتفاع در دو لول بلند ( عموماً ارتفاع 2 تا 4 متر ) و کوتاه چمنی ( 1 متر ) تولید می شود . البته امکان تولید این چراغ ها در ارتفاع دلخواه بنا به سفارش مشتری امکان پذیر است .



:: برچسب‌ها: پایه پارکی , چراغ پارکی , قیمت پایه چراغ پارکی , پایه چراغ پارکی ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن
درج آگهی رایگان
حتما تاکنون با شعارهای تبلیغاتی مثل درج اَگهی رایگان در بیش از 200 سایت اَگهی رایگان با امکانات ویژه و یا ثبت اَگهی در 200 سایت معتبر نیازمندی برخورد کرده‌اید. ولی به نظر شما این نوع اَگهی اینترنتی انبوه که در بعضی از سایت‌ها تبلیغ می‌شود موثر است؟ امروز می‌خواهیم در مورد همین مطلب که اَیا واقعا ثبت اَگهی رایگان در 100 الی 300 سایت نیازمندی می‌تواند کاراَمد و موثر واقع شود؟ و اگر جواب مثبت است و امکان‌پذیر است چه سودی عاید کسب و کارهای مختلف خواهد داشت و یا اینکه معایب این روش تبلیغاتی چیست؟ با ما همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بسیاری در کشور فعالیت می‌کنند که هر کدام از اَنها در زمینه درج اَگهی و تبلیغات رایگان به مشتریانشان خدمات ارائه می‌دهند و در نقطه مقابل هم کسب و کارهای مختلفی وجود دارند که علاقمند به ثبت اَگهی رایگان در این سایت‌ها هستند و اما در این میان اشخاص و یا سایت‌هایی نیز هستند که مجری درج اَگهی رایگان در اینترنت هستند؛ بدین معنا که اَنها پلن‌های تبلیغاتی مختلفی را به مشتریان عرضه می‌کنند که در اَن نوشته شده است که اَگهی کسب و کار شما را در مثلا 200 سایت تبلیغاتی درج می‌کنند و در ازای اَن هم مبلغی که بسیار ارزان و وسوسه انگیز است را از شما دریافت می‌کنند. بعضی از کاربران هم با توجه به اینکه نیروی کاری فعال در زمینه درج تبلیغات در اینترنت در اختیار ندارند و یا وقت لازم و کافی را در اختیار ندارند و...تبلیغات خود را به این اشخاص و یا سایت‌ها واگذار می‌کنند و به گمان اینکه این روش تبلیغاتی به فروش کالا و خدمات اَنها در اینترنت کمک خواهد کرد و باعث رونق کسب و کارشان هم خواهد شد بسیار راضی و خشنود می‌شوند!


البته که شعار تبلیغاتی «فرصتی که تجارت شما را متحول خواهد کرد» و یا موارد دیگری مانند «درج اَگهی و تبلیغات بیشتر=دیده شدن بیشتر=مشتری بیشتر و در نهایت فروش و سود بیشتر» می‌تواند وسوسه انگیز هم باشد! چرا که مشتری فکر می‌کند با پرداخت هزینه‌ای مناسب می‌تواند اَگهی کسب و کار خود را در بیش از 200 سایت نیازمندی اینترنتی معتبر انتشار دهد و با این روش تبلیغات او دیده شده و تماس‌ها شروع می‌شود و باعث ایجاد فروش محصول می‌شود! ولی واقعا این روش تبلیغاتی می‌تواند کارساز باشد و یا اصلا موثر واقع می‌شود؟ جواب قطعا خیر است! چرا که چنین تبلیغاتی در اینترنت به هیچ وجه مناسب نبوده و نخواهد بود؛ چرا که تبلیغاتی که مدیریت اَن بر عهده خود شما نباشد و شخص واسطه‌ای در این میان قرار گیرد قطعا نمی‌تواند یک تبلیغ موثر در اینترنت باشد؛ مخصوصا اینکه شما می‌توانید بدون واسطه و رایگان اَگهی اینترنتی ثبت کنید.



:: برچسب‌ها: درج آگهی رایگان , ثبت آگهی رایگان , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

برج نوری

برج روشنایی، برج نوری، دکل روشنایی
برج های روشنایی (دکل روشنایی ، برج نوری ) برای روشنایی محوطه های بزرگ مانند پارک ها، تفرجگاه ها، میادین، خیابان ها، پل ها ، محوطه ساختمان ها نظیر بیمارستان ها، کارخانجات و . . .  استفاده زیادی دارند.

در طراحی وساخت برج های روشنایی آیتم های زیر را باید در نظر گرفت :

سرعت باد و نیروهای فشار باد در منطقه؛
ساختار زمین و جنس خاک؛
وزن برج برای محاسبه فونداسیون؛
مقاومت در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی؛
رعایت استانداردهای بین المللی ؛
لازم به ذکر است شرکت مهندسی احداث گستر نیروی پارس با دریافت گواهینامه های بین المللی CE1282 و ECM اقدام به تطبیق محصولات خود با استاندارهای اروپایی نموده است .

برج های روشنایی در ارتفاع های متداول بین 12 تا 60 متر در سه طرح سبد ثابت ، سبد متحرک با هندل دستی و سبد متحرک با موتور الکتریکی تولید می گردند.سطح خارجی این برج ها توسط گالوانیزه گرم محافظت می شود و قطعات آنها به صورت اورلب مونتاژ می گرددو ایمنی سبد این برج ها توسط قفل های اینترلاک و پاراشوت تامین می گردد.


 



:: برچسب‌ها: برج نوری ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه در واقع ورق روغنی است که با استفاده از روش های متنوع پوشش دهی، پوشش گالوانیزه بدان افزوده می شود. پوشش گالوانیزه در واقع پوششی از ورق روی است که در فرآیند خوردگی فدای ورق پایه شده و اجازه نمی دهد آن خورده شود. ورق های گالوانیزه از ضخامت 18/ 0 میل تا 5 میلیمتر در کارخانجات مختلف تولید می گردد. برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه, قیمت ورق گالوانیزه رنگی , قیمت ورق گالوانیزه شیروانی , وزن ورق گالوانیزه به فروشگاه شهرآهن مراجعه نمایید.

 

یکی از روش‌های محافظت از خوردگی گالوانیک است که توسط پوشاندن فلز مادر توسط لایه‌ای از فلز محافظ ( که معمولا فلز روی است) انجام می شود. در این حالت پوشش خورده شده و فلز مادر محافظت می‌شود. این فرآیند نوع خاصی از حفاظت گالوانیکی است. میزان مقاومت پوشش گالوانیزه متناسب با ضخامت آن است. این روش یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های محافظت فولادها در محیط‌های خورنده است

روش های متفاوتی برای گالوانیزه نمودن فولاد و ورق های فلزی وجود دارد، از بهترین و اقتصادی ترین روش های گالوانیزه نمودن ورقهای آهنی، غوطه وری ورق آهنی در حوضچه مذاب است

میزان پوشش گالوانیزه (ضخامت روی ) بر روی ورق ها و سایر مقاطع فولادی متفاوت می باشد. میزان پوشش گالوانیزه ورق ها بر اساس جرم پوشش فلز روی (ZN) آنها تعیین می گردد. که می تواند از ۱۰۰ تا ۳۵۰ گرم بر متر مربع باشد

از نظر ظاهری نیز ورق گالوانیزه به سه نوع ورق گالوانیزه بدون گل، ورق گالوانیزه گل ریز و ورق گالوانیزه گل درشت تقسیم بندی می شود. تفاوت این سه دسته ورق گالوانیزه در شکل گیری کریستال (گل) گالوانیزه بر روی ورق است که شکل گیری کریستال ها بسته به سرعت سرد نمودن ورق و میزان روی بکار رفته در فرآیند گالوانیزاسیون متفاوت خواهد بود

مصارف ورق گالوانیزه بیشتر در مواردی است که ورق در معرض رطوبت قرار داشته و امکان خوردگی و زنگ زدن ورق وجود دارد. مثلا در پوشش سقف های شیروانی، گلخانه ها و پوشش های بیرونی ساختمان ها بیشتر از این ورق ها استفاده می شود.

لیست قیمت ورق گالوانیزه را در فروشگاه شهر آهن مشاهدده کنید.

ورق گالوانیزه از ضخامت ۰/۱۸ میل تا ۶ میل در بازار موجود می باشد.

ورق گالوانیزه موجود در بازار در دو دسته کلی قابل تقسیم بندی می باشد

. ورق گالوانیزه داخلی که توسط کارخانجات

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه

ورق گالوانیزه کاشان

ورق گالوانیزه هفت الماس

ورق گالوانیزه سمنان

ورق گالوانیزه شهرکرد

ورق گالوانیزه اشتهارد

ورق گالوانیزه سروش

ورق گالوانیزه وارداتی که توسط کارخانجات خارجی تولید شده و به کشور وارد می گردد، شامل

ورق گالوانیزه جین دال هند

ورق گالوانیزه ایثار هند

ورق گالوانیزه بوشان هند

ورق گالوانیزه امارات

ورق گالوانیزه چین

ورق گالوانیزه قزاق

ورق گالوانیزه اکراین

ورق گالوانیزه بلژیک



:: برچسب‌ها: ورق گالوانیزه , قیمت ورق گالوانیزه , قیمت ورق گالوانیزه رنگی , قیمت ورق گالوانیزه شیروانی , لیست قیمت ورق گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

میلگرد

میلگرد آجدار فلزی می باشد که در صنایع ساختمان سازی و ساخت سازه های بتنی و آرماتورهای فولادی در بتن برای بهبود سطح مقاومت کششی آن مورد استفاده قرار می گیرد. نوع فولادی که در بتن آرمه برای بهبود مقاومت بتن استفاده می شود میلگرد می باشد. که به آن فولاد میلگرد نیز گفته می شود . تولید میلگرد در کشورهای مختلف مطابق با استانداردهای خاص آن کشور می باشد. هر استاندارد خواص منحصر به فردی را برای میلگرد ایجاد می کند. در ایران نیز عمده میلگرد که به وسیله ذوب آهن اصفهان تولید می شود. مطابق با استانداردهای کشور روسیه می باشد. استاندارد کشور روسیه برای تولید محصولات فولادی به سه استاندارد با نام و نوع های : فولاد A-1، فولاد A-2 و فولاد A-3 تقسیم می شود. فولاد A-1 که از نوع فولاد صاف (میلگرد ساده) می باشد. مقاومت تسلیم و مقاومت کششی برابر با 2400 و 3600 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می‌باشد. نوع فولاد A-2 از نوع آجدار می باشد که در بازار نیز با نام میلگرد آجدار شناخته می شود. مقاومت تسلیمی آن 3400 و مقاومت کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می باشد نوع سوم که با نام فولاد A-3 نیز شناخته می شود نیز از نوع آجدار می باشد. که میزان مقاومت تسلیم آن برابر 4000 و مقاومت کششی آن برابر 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می باشد. علاوه بر آن نیز استانداردی که برای تولید قطرهای مختلف میلگرد در کارخانجات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت می باشد. در کارخانه ذوب آهن اصفهان ، با توجه به استاندارد روس ها میلگرد تا قطر 40 میلیمتر تولید خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد آجدار , قیمت جدید میلگرد , قیمت روز میلگرد در بازار به فروشگاه اینترنتی شهرآهن مراجعه نمایید.

میلگرد
عموما برای تقویت بتن و سازه‌های سنگی در تحمل نیروهای کششی ، از میله‌های فولادی استفاده می‌شود. بتن به صورت ذاتی برای تحمل نیروهای فشاری استحکام دارد، اما نیروهای کششی می‌توانند باعث شکستن آن بشوند. میلگردها به عنوان یک عامل تقویت‌کننده‌ی بتن از سال ۱۹۶۸ به شکل استاندارد تولید و استفاده می‌شوند، هرچند انواع مسطحی از میله‌های تقویتی هم وجود دارند که بیشتر برای تقویت سطوح افقی بتنی از جمله مسیر بزرگراه‌ها و اجزای پل‌ها به کار برده می‌شوند.

سازه‌های سنگی و دیواره‌های ملاتی مشخصاتی تقریبا شبیه به بتن دارند و در تحمل تنش‌های کششی نسبتا ضعیف هستند. برخی قطعات استاندارد سنگی مانند بلوک‌ها و آجرها طوری طراحی شده‌اند که در آن‌ها حفره‌های مخصوصی برای قرارگیری میلگردهای تقویتی تعبیه شده است. اگرچه برای تقویت استحکام کششی بتن می‌توان از هر ماده‌ای با استحکام کششی بالا به عنوان عامل تقویت‌کننده استفاده کرد، اما فولاد و بتن وجه اشتراک خاصی دارند که این باعث استفاده‌ی بیشتر از فولاد برای ساخت میلگردهای تقویتی شده است. این وجه مشترک ضریب انبساط دمایی است و نزدیک بودن مقدار آن برای فولاد و بتن باعث می‌شود در شرایط دمایی مختلف، تغییر طول‌های یکسان مانع از بروز تنش‌های اضافی درونی در ساختار بتن شود و به این شیوه از تخریب زودهنگام بتن جلوگیری می‌شود.

میلگرد آجدار

آجدار کردن میلگرد با هدف بهبود چسبندگی میان بتن و فولاد تقویتی صورت می‌گیرد. طرح آج روی میلگرد مشخصات معینی ندارد، اما فضای میان برآمدگی‌ها و ارتفاع آج‌ها باید مطابق استانداردهای مربوط باشد. آج‌های ساخته شده روی بدنه‌ی میلگردهای فولادی اغلب با ایجاد سطح اصطکاک کافی، امکان چسبندگی فولاد و بتن را فراهم می‌کنند، اما همچنان این احتمال وجود دارد که با اعمال نیرویی که به اندازه‌ی کافی قوی باشد، از جای خود خارج شوند. این اتفاق اغلب در موقع تخریب ساختمان رخ می‌دهد. برای پیشگیری از بروز این مشکل، میلگردها را در عمق زیاد در ساختار بتن جاسازی می‌کنند و یا اینکه انتهای آن‌ها را خم می‌کنند تا تا با ایجاد شکل قلاب‌مانند درون بتن قفل شوند و از جای خود حرکت نکنند. میلگردهای فولادی که از فولاد پرداخت‌نشده ساخته می‌شوند بیشتر در معرض زنگ زدن قرار دارند. زنگ‌خوردگی میلگرد باعث اعمال فشار درونی مضاعف به بتن می‌شود که در نهایت می‌تواند با ایجاد ترک منجر به تخریب ساختار بتن شود. این مشکل به خصوص در مناطقی که نزدیک به آب‌های شور قرار دارند، یا در ساختمان پل‌هایی که در مناطق سردسیر هستند و در فصل زمستان روی سطح آن‌ها نمک پاشیده می شود و یا کاربردهای دریایی اهمیت بیشتری دارد. برای غلبه بر این مشکل، از میلگردهای فولادی ضد زنگ یا میلگردهای با روکش اپوکسی استفاده می‌شود که هرچند هزینه‌ی بیشتری در بر دارند، اما طول عمر پروژه را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند. همچنین در مناطقی که احتمال زنگ زدن میلگرد بیشتر است، ممکن است از میلگردهای فولادی کامپوزیتی تقویت‌شده با فیبرهای پلیمری استفاده گردد.

مشخصات میلگرد
میلگردها عموما با استفاده از انواع گوناگون فولاد طی فرآیند نورد گرم تولید می‌شوند. بیشتر میلگردها از فولادهای تازه تولیدشده ساخته می‌شوند، اما گاهی از ضایعات فولاد هم برای تولید میلگرد استفاده می‌شود. میلگردها باید حاوی اطلاعات شناسایی خاصی باشند که از روی آن بتوان مشخصات آن را تعیین کرد.

انجمن آزمایش و مواد آمریکا مجموعه‌ای از اطلاعات استاندارد را تعیین کرده که باید برای هر میلگرد معلوم باشد:

شماره‌ی شناسایی اندازه‌ی میله
نوع فولاد مورد استفاده. به عنوان مثال حرف N به معنای این است که میلگرد از فولاد نو ساخته شده و حرف W به معنای این است که میلگرد از فولاد ریخته‌گری‌شده ساخته شده است.
شناسه‌ی درجه‌ی میلگرد که در سیستم اندازه‌گیری انگلیسی می‌تواند ۶۰ یا ۷۵ باشد و در سیستم اندازه‌گیری متریک می‌تواند ۴۲۰ یا ۵۲۰ باشد. این شناسه بیان‌گر استحکام تسلیم میلگرد است.
نشانه‌ی اختصاری تولیدکننده‌ی میلگرد. این نشانه اغلب به شکل حرف اول اسم کارخانه‌ی سازنده است.
میلگردهای استحکام پایین تنها با سه نشانه که معرف نورد مورد استفاده در ساخت میلگرد، اندازه‌ی میلگرد و نوع فولاد مورد استفاده هستند شناسایی می‌شوند. در میلگردهای فولادی استحکام بالا، از خطوط ممتد برای تعیین درجه‌ی استحکام میلگرد استفاده می‌شود. دو خط موازی ممتد نشانه‌ی این است که میلگرد تحت نورد ۷۵۰۰۰ پوند بر اینچ مربع ساخته شده، و یک خط به نشانه‌ی تولید میلگرد تحت نورد ۶۰۰۰۰ پوند بر اینچ مربع است.



:: برچسب‌ها: میلگرد , میلگرد آجدار , قیمت روز میلگرد , قیمت میلگرد ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرآهن

تیرآهن و انواع آن
تیرآهن از مهمترین نوع پروفیل های ساختمان به شمار می رود به همین خاطر است که خرید تیر آهن نیز مهم تلقی می شود. تیر آهن به دو صورت معمولی است که با علامت اختصاری I ویا NP نوشته شده و تیر آهن بال پهن نیز با علامت H و یا IPB نوشته می شود که ارتفاع و بال آن مساوی می باشد. تیر آهن نوع اول معمولی بوده ارتفاعی معادل 80 تا 600 میلی متر دارد که البته این نوع تیر آهن بیشتر عرضه می شود ومورد استفاده ی عموم قرار می گیرد.

وزن تیرآهن

موارد استفاده ی این نوع تیر آهن در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه ها، بیم ها، پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری است. خرید تیر آهن مهم است چرا که تیرآهن از مهم ‌ترین پروفیل های ساختمانی است که اغلب در پروژه‌های صنعتی هم کاربرد دارد. در هنگام خرید تیر آهن دقت کنید که تیر آهن به سه صورت تیر آهن IPE (استاندارد اروپا و ایران)، تیر آهن INP (استاندارد چین و روسیه) و همچنین تیرآهن IPB (بال پهن) یافت می‌شود. تیر آهن IPE و INP ارتفاعی معادل 80–600 میلی متر و تیرآهن IPB ارتفاعی برابر با 100–1000 میلی متر دارد. تیر آهن معمولی و البته استاندارد I شکل در ایران موجود می باشد. این تیر آهن بر طبق استانداردهای اروپا تولید شده و ضخامت بال آن ثابت می باشد.

 

قیمت تیرآهن 
برای اطلاع از وزن تیرآهن , قیمت تیرآهن اصفهان کارخانه , قیمت تیرآهن اهواز , قیمت تیرآهن در تبریز , قیمت تیرآهن دست دوم , انواع تیرآهن , قیمت تیرآهن بناب به فروشگاه اینترنتی شهرآهن مراجعه نمایید.

 

تیرآهن چیست ؟
تیرآهن اساسی ترین پروفیل ساختمانی است که بعضا در پروژه های صنعتی نیز کاربرد دارد.

خرید تیرآهن به سه صورت یافت می شود:

1. تیرآهن IPE (استاندارد اروپا و ایران)

2. تیرآهن INP (استاندارد چین و روسیه)

3. تیرآهن IPB (بال پهن)

تیرآهن IPE و INP به ارتفاع 80-600 میلیمتر و تیرآهن IPB به ارتفاع 100-1000 میلیمتر تولید می شود. کاربرد تیرآهن در ساختمان به صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تیر در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری استفاده می شود.

تیرآهن IPE
این تیرآهن معمولی و استاندارد I شکل در ایران وجود دارد. این تیرآهن طبق استاندارد اروپا تولید می شود و ضخامت بال آن ثابت است.



:: برچسب‌ها: تیرآهن , خرید تیرآهن , قیمت تیرآهن , وزن تیرآهن , تیر آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()